Selasa, 15 September 2009

Jika Aku Jatuh Cinta!!!!!

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta....
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada cintaMu..
Agar..bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin...
Jika aku jatuh hati...
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu..
Agar tidak terjatu aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya rabbana..
Jika aku jatuh hati..
Jagalah hatiku padanya..
Agar aku tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati..
Jika aku rindu..
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalanMu..

Ya Allah..
Jika aku menikmati cinta kekasihMu..
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya 
bermunajat di 1/3 malam terakhirMu..

Ya Allah..
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu..
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadaMu..

Ya Allah..
jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu..
Jgan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

Amin...


'kasih sayang dan kemesraan sentiasa tersemat di dalam sanubari seorang wanita yang merupakan fitrah kurniaan Allah SWT.namun keistimewaan itu tidak cukup untuk menjadikannya wanita solehah jika tidak dihiasi dengan ajaran yang mulia.Hanya yang telah melengkapi diri dengan budi pekerti luhur dan keimanan yang murni akan kekal mekar sebagai bunga idaman yang menghiasi taman Syuga Firdausi..

Wanita solehah akan menghiasi kehidupannya dengan fitrah kebenaran.Jika dia seorang anak,maka ia akan menjadi anak yang solehah.Jika dia seorang isteri,maka ia akan taat dan aptuh terhadap suami.Jika dia seorang ibu,akan dicurahkan kasih sayangnya untuk anak-anak..

Begitulah juga sebagai seorang hamba Allah,dia akan sentiasa tunduk dan menyerahkan diri kepadaNya,selanjutnya wanita solehah mampu menghargai dirinya sendiri dan mampu pula menjalinkan hubungan silaturrahim sesama insan.."






Tiada ulasan:

Catat Ulasan