Isnin, 28 September 2009

SEBUAH KEHIDUPAN..

Kenangan yang lalu memang memberi 1 pengalaman yang amat berharga dalam diri setiap individu..Kadang2..kita dapat rasakan yang kenangan itu 1 pengalaman yang menyedihkan..dan kadang2..kita dapat rasakan yang ia amat mengembirakan!!..hurmmm..tapi semuanya akan berlalu bersama dengan usia..berlalu dengan pantas sekali tanpa kita sedari..

Teringat saya semasa di zaman sekolah dahulu..hehe..zaman kanak2..kemudian meningkat kepada remaja...
Alhamdulillah...sehingga sekarang..mencapai umur 20 tahun,saya masih dapat lagi merasakan nikmatnya hidup dimuka bumi Allah ini..disini..saya ingin berkongsi pengalaman hidup dalam sebuah keluarga yang diketuai oleh insan yang bergelar Mohd Ghazali bin Mohd Sair..

merupakan seorang ayah yang bertanggungjawab...seorang ayah yang amat perihatin terhadap anak2nya..
hurmmm...teringat semasa saya dimasukkan ke wad..pada tahun lepas..ayah tak jemu2 datang melawat..
walaupun pada saat itu..ayah pun sedang sakit..tapi dia tak penah nak tunjukkan sakit dia..sebab dia tak nak tunjukkan kat saya..dia nak saya kuat..kuat dalam menghadapi ujian dari Allah..
Bimbingan seorang ayah itu la yang menjadikan saya seorang anak yang berpegang bahawa hidup dan mati saya hanya kerana Allah..semangat yang diberi oleh ayah itulah yang menjadikan saya seorang hamba yang amat bersyukur kepadaNya...

"subhanAllah..besar sungguh pengorbanan dan kasih sayang seorang ayah terhadap anak2nya.."

"Ya Allah..ampunilah dosa ayah dan ibuku..Kau kasihanilah kedua mereka..sebagai mana mereka mengasihani ku semenjak ku kecil dahulu..sehinggalah ke hari ini.."

Begitulah kasih seorang ayah...bagaimana pula dengan kasih seorang ibu???hurmmm nanti saya sambung... ok..

1 ulasan:

  1. salam..

    tulisan yg baik..

    ha..kne b'syukur dpt rasa kasih syg ayah tu..

    p/s:dh ada kemajuan ni..hehe.

    BalasPadam